reklama

Ako som si vybral

Kupujete niečo? Alebo ste niekedy rozmyšlali nad kupou niečoho čo nestojí pár korún? Určite. A asi ste ja Vy zaližili tie nervy s tým spojené. "Čo kúpiť, kde, je to dobré, alebo to radšej namám kupiť?" Jednoducho radšej na to ani nemyslieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: noname)

"No, moje nervy" - toto bola moja hláška po približne mesačnom vyberaní videokamery. Na začiatku bolo bolo celkom nevinné. V rámci rodiny sme sa rozhodli, že keď je ten náš potomok už nejaký ten čas celkom aktivny a bližia sa tie Vianoce, tak si urobme radosť a kúpme si videokameru. Nič ťažké, nič zložité.

No to som si na začiatku myslel aj ja. Ale opak bol pravdou. Začal som pekne po poriadku. Celkom nevinne. Získavanie informácií - čiže Internet. "www.google.com - videokamera - klik" a .... za 10 minút som vedel že to bude miniDV kamera a už som vedel aj prečo. A v zápätí prišlo to čo každý z Vás neznáša v tejto modernej dobe. Kopec výrobcov a človek aby si vybral. Keďže som v tomto nováčik, tak som si stanovil cenovú hranicu a začal vyhľadávať recenzie, články a všetko možné. Po dvoch týždňoch som približne vedel, čo si kúpim ale pre odobrenie som si povedal, že na toto budem potrebovať radcu.

A to som nemal robiť. Že prečo? Tak čítajte. Priebeh vyzeral asi takto:
Radca č.1 - Kúp si toto.
Radca č.2 - Kúp si radšej toto.
Radca č.3 - Nie, nie, toto bude pre teba vhodnejšie.
Radca č.4 - To je málo penazí, pridaj.
Radca č.5 - To je jedno čo si vyberieš aj tak to nebude robiť to alebo hento.
Radca č.6 - Kúp si toto a máš to vybavané.

A tak ďalej. A to tu ani nebudem konkretne uvádzať číslo radcov a počet recenzií, vždy inej kamery, pretože je to aj tak jedno. Ale ani jeden z nich mi nepovedal - PREČO . Dôvod prečo odborník vybral pre mňa amatéra daný výrobok. Prečo je pre mňa vhodný, prečo nie. Čo môžem od toho očákavať a čo nie. Stále to boli tie horeuvedené pseudorady. Proste hrôza a des. A bolo úplne jedno či radca bol elektronický na nejakom internetovom fóre alebo živý predajca v hyper-mega-elektrodome. Každý si protéžoval tú svoju značku a tú mi aj ponúkal. Po vypočutí a prečítaní týchto rád som dospel k názoru, že vlasne neexistuje niečo ako zlatá stredna cesta. Neexistuje nič ako univerzálna rada.

A ako to vlastne skončilo? Jednoducho. Zabil som niekoľko dní svojho života tým, že som došiel k názoru, že takýchto radcov nepotrebujem. Vrátil som s k pôvodnému výberu. zašiel opäť do veľkého domu, odchytil si jedného z "predajcov". Ukázal som na kameru, vypýtal som si manuál a strávil som tam v tichosti cca 3 hodiny. Otestoval jej funkcie, držanie a všetko čo som uznal za vhodné. A urobil som si vlastný názor.

Vlastný názor o ktorom som pôvodne pochyboval. Vlastný názor ktorý je môj a nikto mi o už nenaštrbí. Je môj a hotovo. A možno som si podľa niekoho zle vybral. A. Je to moja voľba. Voľba na ktorú mám nárok, voľba za ktorú budem niesť zopovednosť.

A moja rada na záver? Buďte vždy sami sebou. Počúvajte svoju hlavu/srdce. Váš výber bude vždy ten najlepší.

Tomáš Mihok

Tomáš Mihok

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o svet okolo seba a snažím sa ho pochopiť. Ak chcete môžete mi pomôcť. Zoznam autorových rubrík:  Všimol som siŠportujemSúkromnéOstatné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu