reklama

Zrodenie blogera.

Zrodenie. Viem ako to funguje v normalnom živote. Teda medzi ľudmi. Ale ako to funguje v tomto našom digitálnom svete? Ako sa rodia blogeri, a rodia sa vôbec. Nevyskytujú sa len náhodou? Alebo bloger je vlastne len zhoda náhod?  Kto je to bloger? Alebo čo je to bloger? ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naozaj veľa otázok. A preto toto celé bude brané ako úvaha niekoho kto hľadá odpovede. Teda položme si otázku " Ako sa rodia blogeri "

Bloger je určite výtvorom digitalnej doby. Neviem či v minulosti - teba bez interentu - exitovali blogeri. Ale aspoň ja som o nich nevedel. Začali sa objavovať až teraz, pred pár rokmi. A čím ďalej je ich viac. Čiže kto sú tieto bytosti, alebo možno čo?

Viem, teda aspon si myslim, že viem ako sa rodia/vznikajú ľudské bytosti. Dve osoby sa majú veľmi radi, potom nejaké to zväčšovanie jedného z páru, pôrodnica, trochu toho tlačenia a zrazu je o ľudskú bytosť viac. Na jednej strane zázrak a vďaka medicíne až tak veľký nie. Ale ako to je v digitálnom svete? Digitálny svet sa skladá z 1 a 0. Všetko je tu veľmi jednoduché. Buď niečo je alebo nie je. Veľmi jednoduché. Takže ako z 1 a 0 vznikne bloger? Napadá mi celkom komická situácia, kedy akoze "Pán Jedničko" príde z práce domov pozdraví svoju "Pani Nulku". Jemne jej zalichotí a prenesie niečo v zmysle, že dnes sú jej obliny naozaj krásne a obaja skončia v družnom objatí zmýšľajúc na vytvorením druhú zvaného Homo Sapiens Blogecius .

Už teraz Vás počujem ako niekto hovorí. Čo je to za blázna. Veď blogeri sú bežný ľudia okolo nás? Ale vážne. Zamyslite sa. Kto z Vás už videl blogera? Nemyslim tým tu fotku. Tá fotka sú tiež len "jedničky a nulky". Myslím tým ozajstného blogera z mäsa a kostí. Zase počujem "Ja, JA, ja,..." Ale premýšlajte ďalej. Videli ste ich pri písaní blogov? Počuli ste ich o tom rozprávať? Ja nie. Možno nejaké tie náznaky, ale konkrétne veci nie. Čiže až tak presvečení o blogerovi z mäsa a kostí nie som. Bude v tom niečo iné len ako "Veď toho človeka poznám, veď je to môj kolega, človek z telky, alebo čo ja viem kto a on tie blogy píše".

Obávam sa, že tá moja komická predstava bude asi naozaj pravdou. Len s tým rozdielom, že druh sa volá Digi Sapiens Blogecius . Druh ktorý nás "bežných a poznaných" ludí používa len na zvýšenie svojej čítanosti a obľúbenosti. Obávam sa, že ako ako v minulosti lyrické a poetické múzy zneužívali našich známych "pisateľov" tak tento druh zneužíva nás. Nás čo vedia počúvať viac ako len iných ľudí, nás čo vedia vidieť aj iné ako len obyčajné veci, nás čo vedia citiť viac ako len končekmi prstov.

Bloger sa zrodí a začne hľadať. Musí hladať pretože v tomto digitálnom svete je všetko rýchle a keby nenašiel svoje druhé JA v našom svete, jeho myšlienky, názory, a všetko by sa rozplynulo. Začína pomaly ale o to zákernejšie. Najprv zničoho nič usmerní tok informácií aby sa jeho "obeť" dozvedela o blogovaní. Zobrazuje jej a podsúva veľmi úspešné články. Pomaličky akoby náhodou mu podsúva články, ktoré sú veľmi diskutované, alebo písané pod pseudonymom človeka, ktorého realny človek možno pozná. Bloger je neúnavný a vždy keď je to len trochu možné tak mu podsúva myšlienku "Podeľ sa o toto, Nápíš toto niekomu, Ukáž toto aj iným". A človek, ktorý je vnímavejší ako jeho bežné okolie neodolá. Začne konať tak ako mu bloger našepkáva. Najprv sa bráni a veľa krát si možno povie, že veď je to predsa hluposť. Ale v tomto momente je už človek stranený. Bloger ho ma pevne v hrsti a kým bloger bude mať čo povedať tak bude človeka využívať len ako svoj nástroj na prezentovanie myšlienok.

Aj ja som sa stal nástrojom jedného takého. Aj ja sa budem snažiť počúvať, vidieť a cítiť všako to čo Vám ten môj Bloger chce poveť. Aj ja budem ako ostatní ľudia ovladní svojim blogerom. Aj ja budem.....vlasntne On bude.

Tomáš "Loki" Mihok


Tomáš Mihok

Tomáš Mihok

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o svet okolo seba a snažím sa ho pochopiť. Ak chcete môžete mi pomôcť. Zoznam autorových rubrík:  Všimol som siŠportujemSúkromnéOstatné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu