reklama

Marketing alebo ako z filmu Alien vs. Predator urobit dojnú kravu.

Po niekoľkých rokoch čakania a par rokov od uvedenia tohto filmu do kín som si našiel čas na tento film. Asi väčšina z Vás ho už videla a takže asi nebude pre Vás nič nové pod Slnkom keď napíšem, že tento film bol uplne zlý. Ale skúsil som sa na neho nasledne pozrieť aj z iného pohľadu. A poviem Vám, že...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

...že ani to nie je veľmi ružové.

Večer som si zasadol k počítaču, vložil DVD-čko a začal pozerať. Už vopred som vedel, že nemám od tohto filmu veľa očakávať. Predsa nejaké tie informácie sa ku mne dostali, ale snažil som sa ich vyslovene ignorovať a nepočúvať. Neprešlo ani 20 minút a už som vedel, že je veľmi zle. Po cca hodine som už ďakoval, že som za toto nedal ani korunu a kamošove slova "Veď ´šak uvidíš, hmm", keď mi podaval DVD-čko, som pochopil do úplného konca slova zmlyslu. Čo to preboha je? To je ten film na ktorý sa čakalo 14 rokov? To je tá modla Alien vs. Predator? NIE, toto sa nemalo stať.

Tí čo ste videli pôvodných Alienov ( Alien, Aliens, Alien3, Alien:R ) a pôvodných Predátorov ( Predator, Predator 2 ) asi viete o základných chemických, biologických, fyzikálnych, technologických parametroch. Ale pán veľký režisér a scénarista Paul W.S. Anderson v jednom ich asi nevidel a vytvoril úplne nové princípy. A to nehovorim o filmových kiksoch ktoré tam napáchal. Spomeniem len niektoré.

Prílet lode Predatorov a energetický výboj na rozmrazenie ľadu si nikto nevšimne. Kraľovná kladie vajcia na pás, ale v neskoršej časti filmu sú vajcia rozhádzane hala bala po miestnosti. Kópija a nôž Predatorov sa nerozleptaju krvou Alienov ale ich "brnenie" ano. Z Facehungerov sa za 3 minuty stanu Chestbusteri a za dalsiu minútu dve sú už klasický dospelí Alieni. Hlavná hrdinka prepichne Aliena ale žiadna krv, za to ked Predator prepichne Aliena krv strieka všade na okolo. Spútaná kráľovná sa dostane z reťazí potom ako ju postriekaju krvou ostatní alieni (prečo ich to nenapadlo pre 100 rokmi). Do tunela schádzajú ľudia pešo ale hore idú na vozíku. Najprv ľudí ukážu ako služobníkov pre bohov a potom sú vykreslení ako návnada pre alienov. Studená, metalická zbraň sa v termovizí ukazuje ako žlto-červená, čiže vysoko teplá.....a mohol by som pokračovať ešte ďalej.

To že sa film volá Alien vs. Predator a za celý film je tam len jeden poriadny boj Aliena a Predatora, ktorý trvá maximálne 3 minúty ani spomínať nebudem. Film bol úplne o niečom inom ako o boji medzi týmto vesmírnymi kreatúrami. Tí čo hrali hry na túto tématiku vedia trochu aké je to byť v koži Predátora a aké zase Alienov. Ale toto vo filme vôbec nebolo.

Film bol o nejakej úbohej žene, ktorá sa kvôli egoizmu nejakého chlapa dostane medzi partičku ďalších chlapov. Následne sa platonicky zamiluje do ďalšieho chlapa, ktorého pre samú lásku zabije, aby sa dala dokopy s nejakým cudzincom. Nepripomína Vám to niečo? Mne áno. Mexicko-venezuelskú telenovelu. Len s rozdielom, že v tomto filme je nejaký ten bullet-time a nemá to 500 dielov.

Kto za toto môže? Kto môže za toto utrpenie? Režisér a scénarista v jednom? Herci? Strihači, kameramani, maskéri? Možno. Ale ja mám pocit, že hlavnú vinu nesú pracovníci marketingového oddelenia. Nebude to mať rating len pre dospelých ale pustíme to aj pre 13 ročných puberiakov. Budú kupovať hrnčeky a tričká. Zarobíme kopu pracov. Veď o tomto predsa hovorili ich rodičia a tak to budú pozerať aj ich deti. Budú môcť isť na to do kina s rodičmi alebo bez nich. Oni predsa nevideli prve filmy. Len o nich počuli, tak načo sa snažiť o niečo viac. Veď pôvodný "pozerači" sú už dnes dospelé osoby, ktoré počúvajú Beatles a Mázikovú. Musíme si vybudovať novú generáciu,.... Vytrieskame z nich kopec peňazí. Natočíme ešte 5 dielov a budeme sa mať ako prasatá v žite. Pre rodičov tám dáme Henriksena a pre deti kopec efektov. Čo z toho, že deti nevedia prečo tam hraje Henriksen. Podstatné je, že máme aspoň jedného z pôvodných hercov, čo uspokojí dospelákov.

Krátkozrakosť, delitanstvo, nenažranosť - to sú slová, ktoré sa mi derú do úst keď si spomeniem na prácu týchto pracovníkov. Ako niekto s normálnym rozmýšlaním môže urobiť z kultovej zaležitosti takýto brak? Ako sa mam cítiť pri budúcej nočnej seanse pri filme Alien, keď si hneď zároveň spomeniem na AvP? Ako si mám z dobrým pocitom zahrať hru s s touto tématkou na PC, keď som videl toto? Veď je to ako by som po "x" krásnych Vianociach zažil jedný úplne katastrofálne. Upýlený stromček, skysnutá kapustnica, smradlavý kapor, žiadne darčeky a hlučnú reprodukciu vianočnej "marketingovej" koledy - "Tichá noc, peňazí moc".

Skúšajú to na nás stále a čím ďalej častejšie. Star Wars E1,E2,E3. Terminátor 3. Rocky 6. Radšj si ani nechcem predstaviť nového King Konga. A keď si spomeniem, že som niekde čítal o tom, že sa pripravuje E.T.2 tak mi naozaj behá mráz po chrbte. Marketing to ždíme a ždíme. Ale mam veľmi divný pocit, že týmito ich počinmi len zvyšujú percento filmového pirátstva. Znižujú návštevnosť kín a celkovo filmový priemysel degradujú na úbohú prosto-duchú zábavu. Marketingový pracovníci, mám pre Vás len jeden odkaz: "Facehungerov na Vás."

Loki

Tomáš Mihok

Tomáš Mihok

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o svet okolo seba a snažím sa ho pochopiť. Ak chcete môžete mi pomôcť. Zoznam autorových rubrík:  Všimol som siŠportujemSúkromnéOstatné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu